It must have been something you said

Har käkat brunch. Haha det är såå sjukt gott ju. Vart fil o flingor, mackor emd pålägg, juice osv. Det är så gott att äta sånt när man itne har ätit någon frukost eller lunch. När vi hade ätit hann vi i stort sätt bara komma ner hit och busa lite med varandra tills Jockes lillebror kom. Läget nu är så att de sitter och snackar wow, precis som jag sa. Vill ni veta en till sak? Vi har 8 månader idag =) Det har firats med att vi har busat hur mycket som helst med varandra så nu förtjänar han att umgås lite med sin bror. haha.
Tycker om dig min älskade.


Inatt satt jag faktiskt och gjorde klart min del i grupparbetet i geografin. Det glömde jag säga. Satt här och skrev runt halv 1 - halv 2. Haha, hade redan en hel sida, men skrev om precis allting för jag blev inte nöjd. Så nu är det klart iallafall. Men sen är det en del till som vi har missat att vi skulle skriva om i arbetet, och av vissa skäl så ska jag och Frida stanna kvar efter skolan imorgon och fixa det så att vi verkligen får det gjort. Hoppas på ett hyffsat betyg iaf.
Nu är det såhär att vi har nästan bara grupparbeten och uppgifter vi får att göra klart till ett visst datum, så är det på vårat eget ansvar att det ska bli klart tills dess. Vi får inte välja grupper själva. Vad gör man då om man sattsar på ett högt betyg men kommer med såna som bara strävar efter ett svagt G? Vad tycker ni?


Vi är några stycken som har pratat med lärarna om detta, några säger att vi ska få extrauppgifter att göra. Men come on?
Vi säger att 2 st som strävar efter MVG kommer med två st som också strävar efter MVG. Då är det ju självklart att de får ett bra betyg på sitt arbete sen är det inget mer med det. Men om två andra strävar efter ett MVG men kommer med två st som strävar efter ett G, då kanske det inte är lika lätt för dem att få ett MVG, och för att dom ska kunna bevisa att dom är minst lika duktiga behöver dom göra EXTRA uppgifter.. Är ínte det lite väl mycket att begära?
Just därför har vi sagt att vi ska få skriva upp vad vi strävar efter för betyg. Delar lärarna in oss i grupper efter vad vi strävar efter. MVG med MVG, VG med VG osv... Det låter väll bättre? Vi vill bara göra det så rättvist som möjligt.


Kommentarer
Postat av: Shopalicious

Tack Matilda, vad roligt att höra! Jag hoppas att du tittar in fler gånger :)

Kram

2009-09-13 @ 14:48:01
URL: http://shopalicious.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: jaha okej :)

jag vet inte riktigt, ska iaf se oth ikväll :)

2009-09-13 @ 15:15:08
URL: http://elinkjp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0